جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
کد خبر: 359510
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
نیروی انتظامی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، رسالت بسیار مهم نیروی انتظامی را تامین امنیت فیزیکی و روانی جامعه برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا یزدانی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروهای پلیس در همه رده ها حقیقتاً از جمله عزیزان جان برکف و وظیفه شناسی هستند که بدون وجودآن ها نظم و آرامش مادی و معنوی جامعه دچار خلل جدی می شود.

وی با بیان این که یکی از ماموریت های مهم ناجا برقراری امنیت روانی و معنوی برای آحاد جامعه است، گفت: از این منظر مقابله با بدحجابی و فراهم سازی تقویت ارزش ها در جامعه یکی از مهم ترین بایسته هایی است که پلیس به آن مقید است و البته دیگر نهادها هم باید او را در این زمینه یاری کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بی تردید جلوگیری از توسعه مظاهر بدحجابی و بی عفتی و نیز هنجارشکنی، در سایه همدلی ،همفکری و همگرایی همه نهادهای ذیربط چه در حوزه اجرایی، چه تقنینی و قضایی و چه فرهنگی و آموزشی میسر است.

وی البته بر مساله فرهنگ سازی تاکید کرد و افزود: جامعه ای که در آن زندگی می کنیم اگر می خواهیم روی آرامش و امنیت واقعی را ببیند، بدون تردید چنین جامعه ای نیازمند تبعیت از اصول و قوانین شرعی و تقویت ابعاد فرهنگی و اخلاقی است و الا به صرف برخورد قهری نتیجه لازم حاصل نمی شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha